Uprzejmie informujemy, że od dnia 25.05.2017r. będzie obowiązywał nowy Regulamin sklepu internetowego. Do Umów Sprzedaży zawartych przed tą datą zastosowanie znajdują postanowienia Regulaminu obowiązujące w dacie zawarcia Umów Sprzedaży.
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
myjki.eu
SPIS TREŚCI:
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE 2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM 3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY 4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT 5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU 6. REKLAMACJA PRODUKTU 7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR 8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY 9. UMOWNE PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY BEZ PODANIA PRZYCZYNY 10. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW 11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE 12. WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Sklep Internetowy www.myjki.eu dba o prawa konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.myjki.eu prowadzony jest przez ALEKSANDRĘ WERNER prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą ALEKSANDRA WERNER PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWOUSŁUGOWE "OCEAN" wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadającą: adres miejsca wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Wolności 80, 42-242 Rędziny, NIP 9490179760, REGON 150225501, adres poczty elektronicznej: sklep@myjki.eu oraz numer telefonu kontaktowego: 794 037 600. 1.2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego (z wyjątkiem pkt. 10 Regulaminu, który skierowany jest wyłącznie do przedsiębiorców). 1.3. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronach Sklepu Internetowego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Usługodawca ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania. 1.4. Definicje: 1.4.1. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. 1.4.2. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta. 1.4.3. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności. 1.4.4. KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
1.4.5. KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.). 1.4.6. KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym. 1.4.7. NARZĘDZIE „NEGOCJUJ CENĘ” - Usługa Elektroniczna, interaktywne pole dostępne dla wybranych Produktów, umożliwiające negocjowanie przez Klienta ze Sprzedawcą niższej ceny, niż podana w opisie Produktu. 1.4.8. NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i promocjach w Sklepie Internetowym. 1.4.9. PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą. 1.4.10. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego. 1.4.11. SKLEP INTERNETOWY - sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: www.myjki.eu. 1.4.12. SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA – ALEKSANDRA WERNER prowadząca działalność gospodarczą pod firmą ALEKSANDRA WERNER PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWO-USŁUGOWE "OCEAN" wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadająca: adres miejsca wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Wolności 80, 42-242 Rędziny, NIP 9490179760, REGON 150225501, adres poczty elektronicznej: sklep@myjki.eu. 1.4.13. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego. 1.4.14. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego. 1.4.15. USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej. 1.4.16. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.) 1.4.17. ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
2.1. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia, Narzędzie „Negocjuj Cenę” oraz Newsletter. 2.1.1. Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie dwóch kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnieniu Formularza Rejestracji, (2) kliknięciu pola „Zarejestruj się”. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz hasło. W wypadku Usługobiorców niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP. 2.1.1.1. Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@myjki.eu lub też pisemnie na adres: ul. Wolności 80, 42-242 Rędziny. 2.1.2. Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „Realizuj zamówienie z obowiązkiem zapłaty” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego). W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP. 2.1.2.1. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
2.1.3. Narzędzie „Negocjuj Cenę” – korzystanie z Narzędzia „Negocjuj Cenę” jest udostępniane dla wybranych Produktów i polega na zaproponowaniu przez Klienta niższej ceny Produktu, niż podana w jego opisie, poprzez wpisanie jej do wskazanego pola oraz kliknięciu pola „Negocjuj cenę”. Narzędzie „Negocjuj Cenę” natychmiast po wpisaniu proponowanej ceny wskazuje, czy cena ta jest akceptowana przez Sprzedawcę, czy też nie. W razie akceptacji proponowanej ceny przez Sprzedawcę, Klient ma możliwość zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu w wynegocjowanej cenie, za pomocą Formularza Zamówienia. 2.1.3.1. Usługa Elektroniczna Narzędzie „Negocjuj Cenę” świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę. 2.1.4. Newsletter – korzystanie z Newslettera następuje po podaniu w zakładce „Newsletter” widocznej na stronie Sklepu Internetowego adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera i kliknięciu pola „Ok”. Na Newsletter można się również zapisać poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w trakcie składania Zamówienia – z chwilą złożenia Zamówienia Usługobiorca zostaje zapisany na Newsletter. 2.1.4.1. Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@myjki.eu lub też pisemnie na adres: ul. Wolności 80, 42-242 Rędziny. 2.2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej, Microsoft Edge w wersji 25.10586.0.0 i wyższej; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript. 2.3. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym. 2.4. Tryb postępowania reklamacyjnego: 2.4.1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem Sklepu Internetowego (z wyłączeniem procedury reklamacji Produktu, która została wskazana w pkt. 6 Regulaminu) Usługobiorca może składać na przykład: 2.4.2. pisemnie na adres: ul. Wolności 80, 42-242 Rędziny; 2.4.3. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@myjki.eu; 2.4.4. Zaleca się podanie przez Usługobiorcę w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądania Usługobiorcy; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. 2.4.5. Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu. 3.2. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży. 3.3. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym za pomocą Formularza Zamówienia 3.3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu. 3.3.2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
3.4. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym za pomocą narzędzia „Negocjuj cenę” oraz Formularza Zamówienia 3.4.1. Regulowany w tym punkcie tryb zawarcia Umowy Sprzedaży dostępny jest dla wybranych Produktów oznaczonych w Sklepie Internetowym polem „Negocjuj cenę”. 3.4.2. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po łącznym wykonaniu następujących kroków: (1) wynegocjowaniu ceny za pomocą Narzędzia „Negocjuj Cenę”, zgodnie z pkt 2.1.3 Regulaminu, (2) złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu. 3.5. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 3.3.2. Regulaminu. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
4.1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży: 4.1.1. Płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki. 4.1.2. Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy. 4.1.3. Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu eService.pl – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej sposobów płatności oraz na stronie internetowej https://www.eservice.pl/. 4.1.3.1. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu eService.pl. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi: 4.1.3.1.1. eService.pl - spółka Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych Eservice Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Jana Olbrachta 94, 01-102 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000490970, akta rejestrowe przechowywane przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, kapitał zakładowy w wysokości 56 000 000,00 zł, w całości opłacony. 4.1.4. Płatności w systemie ratalnym - płatność odbywa się w całości lub części ze środków pochodzących z kredytu udzielonego przez spółkę SANTANDER CONSUMER BANK SPÓŁKA AKCYJNA z siedzibą we Wrocławiu, ul. Strzegomska 42C, 53-611 Wrocław, kapitał zakładowy 520 000 000,00 zł (opłacony w całości), zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla WrocławiaFabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000040562, NIP: 5272046102, REGON: 01273693). 4.2. Termin płatności: 4.2.1. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. 4.2.2. W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
5.1. Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 5.2. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży. 5.3. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu: 5.3.1. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa. 5.4. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 30 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 30 Dni Roboczych. W przypadku produktów na indywidualne zamówienie, Klient i Sprzedawca mogą uzgodnić inny, również dłuższy, termin dostawy. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób: 5.4.1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznych lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy. 5.4.2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. 5.4.3. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności w systemie ratalnym – od dnia powiadomienia Sprzedawcy przez kredytodawcę o zawarciu z Klientem umowy kredytowej, nie później jednak niż od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy środkami z udzielonego Klientowi kredytu.
5.5. Sprzedawca może określić w opisie każdego Produktu termin wysyłki – jest to termin, w którym Sprzedawca przekaże przewoźnikowi Produkt w celu dostarczenia tego Produktu Klientowi. Termin wysyłki nie ma wpływu na bieg terminu dostawy Produktu do Klienta. Początek biegu terminu wysyłki Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób: 5.5.1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektronicznych lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy. 5.5.2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. 5.5.3. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności w systemie ratalnym – od dnia powiadomienia Sprzedawcy przez kredytodawcę o zawarciu z Klientem umowy kredytowej, nie później jednak niż od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy środkami z udzielonego Klientowi kredytu.
6. REKLAMACJA PRODUKTU
6.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym (w szczególności w art. 556-576 Kodeksu Cywilnego). Dla Umów Sprzedaży zawartych do dnia 24 grudnia 2014 roku podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego osobą fizyczną, który nabywa Produkt w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.). 6.2. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad. 6.3. W przypadku Produktów opisanych, jako używane bądź niepełnowartościowe, Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt zgodny z opisem zawartym na stronie Sklepu Internetowego, w tym w szczególności, Produkt wolny od wad innych jak ta wskazane w opisie Produktu, o których Klient został poinformowany przed dokonaniem zakupu. 6.4. W przypadku Produktów oznaczonych na stronach sklepu internetowego, jako używane bądź niepełnowartościowe, przy których znajduje się dokładny opis Produktów wraz z opisem wad tych Produktów, Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy, zgodnie z art. 557 § 1 kodeksu cywilnego. 6.5. W przypadku Produktów oznaczonych na stronach sklepu internetowego, jako używane, odpowiedzialność Sprzedawcy zostaje ograniczona do okresu 1 roku od dnia wydania rzeczy Kupującemu, zgodnie z art. 568 § 1 kodeksu cywilnego. 6.6. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta na przykład: 6.6.1. pisemnie na adres: ul. Wolności 80, 42-242 Rędziny; 6.6.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@myjki.eu; 6.7. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. 6.8. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną. 6.9. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć Produkt wadliwy na adres: ul. Wolności 80, 42-242 Rędziny. Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
7.1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php. 7.2. Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
Strona 6 z 9
7.2.1. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214). 7.2.2. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. 7.2.3. Klient może uzyskać pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są mailowo przez Konsumenckie Centrum E-porad pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich i Fundację Konsumentów pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 - 18:00). 7.3. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
8.1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8.8 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład: 8.1.1. pisemnie na adres: ul. Wolności 80, 42-242 Rędziny; 8.1.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@myjki.eu; 8.2. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest w pkt. 12 Regulaminu. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe. 8.3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się: 8.3.1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów; 8.3.2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy. 8.4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą. 8.5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. 8.6. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument może zwrócić Produkt na adres: ul. Wolności 80, 42-242 Rędziny. 8.7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. 8.8. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:
8.8.1. Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. 8.8.2. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu. W przypadku Produktów, które wymagają odesłania w formie przesyłki paletowej, szacunkowa wysokość kosztów odesłania za pośrednictwem Poczty Polskiej S.A. wynosi 150 zł dla jednej przesyłki. 8.8.3. W przypadku Produktu będącego usługą, której wykonywanie - na wyraźne żądanie konsumenta - rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia. 8.9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: 8.9.1. (1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy; (2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; (3) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia; (5) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (6) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; (7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli; (8) w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów; (9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; (11) zawartej w drodze aukcji publicznej; (12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi; (13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
9.1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów i Usługobiorców nie będących konsumentami. 9.2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy. 9.3. W wypadku Klientów nie będących konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży. 9.4. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta nie będącego konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki. 9.5. W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. 9.6. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.
9.7. W wypadku Usługobiorców nie będących konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia. 9.8. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem. 9.9. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a Klientem/Usługobiorcą niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.
10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
10.1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim. 10.2. Zmiana Regulaminu: 10.2.1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. 10.2.2. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy. 10.2.3. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów będących konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży. 10.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych do 24 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. 2000 nr 22, poz. 271 ze zm.) oraz ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.); dla Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami - przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
11. WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY (ZAŁĄCZNIK NUMER 2 DO USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)
Wzór formularza odstąpienia od umowy (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat:
ALEKSANDRA WERNER PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWO-USŁUGOWE "OCEAN" ul. Wolności 80, 42-242 Rędziny myjki.eu sklep@myjki.eu
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.
Uprzejmie informujemy, że od dnia 25 grudnia 2014 roku obowiązywać będzie nowy Regulamin sklepu internetowego. Do Umów Sprzedaży zawartych przed tą datą zastosowanie znajdują postanowienia Regulaminu obowiązujące w dacie zawarcia Umów Sprzedaży.
regulamin obowiązujący do 24.12.2014
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO obowiązujący od 25.12.2014
Serwis internetowy znajdujący się pod adresem www.myjki.com stanowi własność Marcina Wernera prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Firma Handlowo-Usługowa PAKIET SERWIS Marcin Werner w Koninie przy Rędzińskiej 20, 42-240 Konin, posługującego się numerem NIP 5730204657, REGON 150003249, wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, który jest sprzedawcą towarów, o których informacja znajduje się w sklepie internetowym.
§ 1 Słowniczek
Dla potrzeb tego regulaminu przyjmuje się następujące definicje:
- sklep internetowy - strona internetowa znajdująca się pod adresem www.myjki.com,
- sprzedawca - Firma Handlowo-Usługowa PAKIET SERWIS Marcin Werner w Koninie przy Rędzińskiej 20, 42-240 Konin, posługujący się numerem NIP 5730204657, REGON 150003249, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
- użytkownik - osoba fizyczna lub prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która posiada dostęp do sklepu internetowego,
- konsument – użytkownik będący osobą fizyczną zawierającą ze sprzedawcą umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
- regulamin – niniejszy regulamin sklepu internetowego.
§ 2 Postanowienia ogólne
- Regulamin określa warunki zawierania i wykonania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną za pośrednictwem sklepu internetowego, warunki ich rozwiązywania oraz reklamacji i zwrotów zakupionego towaru.
- Korzystanie ze sklepu internetowego odbywa się na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.
- Sprzedawca udostępnia niniejszy regulamin nieodpłatnie przed zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w sposób umożliwiający jego utrwalenie przez użytkownika.
- Informacja o towarach, znajdująca się w sklepie internetowym, nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
- Zawarcie umowy za pośrednictwem sklepu internetowego następuje w drodze przesłania przez użytkownika zamówienia (oferty) dotyczącego towaru, o którym informacja znajduje się w sklepie internetowym i przyjęcie zamówienia przez sprzedawcę, na zasadach określonych w regulaminie.
§ 3 Przedmiot umowy
- Sprzedawca zamieszcza w sklepie internetowym informację o towarach, które mogą być przedmiotem zawartej z użytkownikiem umowy.
- Treści zawarte w opisach towarów są przygotowane z najwyższą starannością i uwzględniają obowiązek przedsiębiorców do udzielenia jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji, wystarczających do prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego towaru. 3. Piktogramy znajdujące się przy danym towarze mają jedynie znaczenie poglądowe. W celu sprawdzenia funkcjonalności towaru należy zapoznać się z jego instrukcją obsługi.
- Wszystkie towary dostępne w sklepie internetowym:
- są fabrycznie nowe, chyba, że z opisu wyraźnie wynika, że towar jest używany.
- wolne od wad fizycznych i prawnych,
- zostały legalnie wprowadzone na rynek polski i dopuszczone do sprzedaży na tym rynku.
- Wraz z towarem, sprzedawca wydaje użytkownikowi posiadane przez siebie dokumenty dotyczące towaru w tym standardowe elementy jego wyposażenia oraz instrukcję obsługi albo konserwacji, załączone przez producenta towaru, a także dokument gwarancji, jeżeli została ona udzielona przez producenta.
- Potwierdzeniem dokonania zakupu towaru w sklepie internetowym jest w przypadku konsumentów paragon lub faktura (o, ile konsument zgłosi zamiar jej otrzymania w przewidzianym prawem terminie), a w przypadku innych użytkowników faktura.
§ 4 Składanie i przyjmowanie zamówień
- W celu przygotowania zamówienia (oferty) użytkownik powinien:
- wejść na stronę internetową dostępną pod adresem www.myjki.com,
- dokonać wyboru towaru w sklepie internetowym poprzez skorzystanie z przycisku „Dodaj do koszyka”,
- po dokonaniu wyboru ilości towaru, zaakceptować wybrane towary znajdujące się w koszyku,
- wprowadzić w formularzu zamówienia wymagane dane użytkownika niezbędne do złożenia zamówienia lub zalogować się,
- dokonać wyboru sposobu dostarczenia towaru oraz formy płatności,
- zapoznać się z treścią niniejszego regulaminu oraz wyrazić zgodę na jego warunki,
- zatwierdzić i wysłać elektronicznie zamówienie (ofertę).
- Po otrzymaniu zamówienia sprzedawca dokonuje weryfikacji zamówienia, w tym dostępności towaru i na adres elektroniczny podany przez użytkownika przesyła wiadomość elektroniczną z informacją o przyjęciu zamówienia (oferty). Przesłanie tej informacji następuje w terminie nie dłuższym niż 48 godzin od dnia otrzymania zamówienia. Do biegu tego terminu nie liczy się godzin od 14.00 w piątek do 8.00 w poniedziałek oraz godzin przypadających w czasie świąt państwowych.
- W przypadku, gdy użytkownik stwierdzi, że przesłane potwierdzenie o przyjęciu zamówienia zawiera błędy i nie odpowiada treści zawartej umowy, zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym sprzedawcę. W takiej sytuacji, użytkownik ma możliwość zmiany zamówienia do momentu wysłania do niego zamówionego towaru.
- Złożenie zamówienia nie wymaga rejestrowania w sklepie internetowym, jak też logowania. Użytkownik ma prawo rejestracji w sklepie internetowym.
- Wypełnienie i wysłanie formularza zamówienia jest możliwe przez całą dobę.
- W przypadku, gdy podczas weryfikacji zamówienia okaże się, że:
- użytkownik podał nieprawdziwe lub fałszywe dane przy składaniu zamówienia,
- brak jest kontaktu z użytkownikiem pod wskazanym w formularzu numerem telefonu lub adresem poczty elektronicznej,
- zamówienie zostało nieprawidłowo złożone przez użytkownika,
- użytkownik nie przestrzega postanowień regulaminu,
- występuje podejrzenie działania użytkownika niezgodnego z powszechnie obowiązującym prawem lub nadużycia uprawnień z niego wynikających, w szczególności: hakerstwa, podszywania się pod inną osobę, użycia cudzych danych identyfikacyjnych,
- Jeżeli sprzedawca nie może przyjąć zamówienia z tego powodu, że towar nie jest dostępny, niezwłocznie zawiadamia o tym użytkownika. Sprzedawca może zaproponować użytkownikowi inny towar o podobnych właściwościach i cenie, wysyłając wiadomość na adres poczty internetowej podany przez użytkownika. W takiej sytuacji, użytkownik może przyjąć ofertę Sprzedawcy lub zrezygnować z zakupu. Użytkownik przesyła Sprzedawcy wiadomość elektroniczną na adres Sprzedawcy ze swoją decyzją.
§ 5 Cena oraz płatności
- Wszystkie ceny wskazane w Sklepie internetowym wyrażone są w złotych polskich i zawierają podatek od towarów i usług. Ceny nie zawierają kosztów dostawy, o których informacja znajduje się w sklepie internetowym w zakładce „Koszty wysyłki” oraz wyświetla się przy składaniu zamówienia w ramach wyboru sposobu dostawy.
-
W przypadku, gdy przy towarze oferowanym w sklepie internetowym znajduje się ikona „negocjuj cenę” użytkownik ma prawo do zaoferowania niższej ceny towaru niż wskazana. Za cenę sprzedaży towaru uważa się w takiej sytuacji ostatnią cenę zaproponowaną przez użytkownika, którą zaakceptował sprzedawca po negocjacjach.
- Użytkownik składając zamówienie dokonuje wyboru formy płatności. Użytkownik ma do wyboru następujące formy płatności: 1) przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy po przyjęciu zamówienia, a przed jego wysyłką (zamówienie z obowiązkiem zapłaty). Warunkiem dostarczenia towaru jest otrzymanie zapłaty ceny w terminie do 7 (siedmiu dni) od dnia przyjęcia zamówienia do realizacji. Brak wpłaty w tym terminie jest równoznaczny z rozwiązaniem umowy, bez potrzeby składania w tym zakresie odrębnych oświadczeń przez strony, 2) płatność za pobraniem realizowana przy odbiorze towaru wysłanego na adres wskazany przez użytkownika w zamówieniu, 3) płatność za pośrednictwem platformy FirstData.
- W przypadku towarów „Na zamówienie” użytkownik, po przyjęciu zamówienia przez sprzedawcę, zobowiązany jest do zapłaty na rachunek bankowy sprzedawcy zaliczki w kwocie odpowiadającej 30% (trzydzieści procent) ceny.
- Towar dostarczany będzie:
- za pośrednictwem firmy kurierskiej GLS przy przesyłkach o wadze do 31,5 kg,
- za pośrednictwem firmy kurierskiej DHL przy przesyłkach o wadze powyżej 31,5 kg,
- transportem własnym, w indywidualnych przypadkach uzasadnionych rodzajem zamówionego towaru, po wcześniejszym ustaleniu tego z użytkownikiem.
- Koszty dostawy wskazane są w sklepie internetowym i są uwzględniane na fakturze lub paragonie, w odrębnej od ceny towaru pozycji.
§ 6 Dostarczenie towar
- Sprzedawca dostarcza zamówione towary w sposób wskazany przez użytkownika w zamówieniu.
- Przy otrzymaniu przesyłki użytkownik ma prawo sprawdzenia jej kompletności oraz ustalenia, czy nie nastąpiło uszkodzenie mechaniczne towaru podczas transportu. W przypadku stwierdzenia przez użytkownika, że towar zawiera wady, o których mowa w zdaniu poprzednim, użytkownik ma prawo odnotować ten fakt na liście przewozowym firmy kurierskiej i niezwłocznie powiadomić o tym sprzedawcę bądź odmówić przyjęcia przesyłki.
- Wszystkie przesyłki do użytkownika są ubezpieczone. Koszty ubezpieczenia pokrywa sprzedawca.
- Po nadaniu przesyłki sprzedawca wysyła użytkownikowi pocztą elektroniczną informację z numerem przesyłki wraz z linkiem do strony firmy kurierskiej. Każda przesyłka wysłana za pomocą firmy kurierskiej jest monitorowana. W razie kradzieży lub zaginięcia przesyłki, która została opłacona, kwota zapłacona przez użytkownika jest niezwłocznie zwracana.
- Towar jest dostarczany do użytkownika w możliwie najkrótszym możliwym terminie, nie dłuższym jednak niż 30 (trzydzieści) dni od zawarcia umowy.
- Każdy towar w sklepie internetowym ma określony status, który oznacza, w jakim czasie może być wysłany do użytkownika. Poszczególne statusy oznaczają:
- wysyłka do 24 godzin – przesyłka zostanie wysłana w terminie do 24 (dwudziestu czterech) godzin od przyjęcia zamówienia. Do biegu tego terminu nie liczy się godzin od 12.00 w piątek do 8.00 w poniedziałek oraz godzin przypadających w czasie świąt państwowych.
- dostawa do 7 dni – przesyłka zostanie wysłana w terminie do 7 (siedem) dni od dnia przyjęcia zamówienia. Termin ten może ulec zmianie w przypadku sytuacji niezależnych od myjki.com (np. brak towaru lub opóźnienia u dostawcy). Dokładne informacje odnośnie dostępności produktu można uzyskać kontaktując się ze sklepem mailowo lub telefonicznie. Do biegu tego terminu nie liczy się godzin od 12.00 w piątek do 8.00 w poniedziałek oraz godzin przypadających w czasie świąt państwowych.
- na zamówienie – przy towarach sprowadzanych na indywidualne zamówienie i po dokonaniu wpłaty przelewem na rachunek bankowy sprzedawcy zaliczki w kwocie odpowiadającej 30% (trzydzieści procent) ceny, w terminie uzgodnionym przez strony, liczonym od otrzymania wpłaty zaliczki przez sprzedawcę.
§ 7 Prawo odstąpienia od umowy
- Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, konsument, który zawarł umowę na odległość może od niej odstąpić w terminie 14 dni bez podania przyczyn, składając oświadczenie sprzedającemu w taki sposób, który ujawni jego wolę w sposób dostateczny. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed jego upływem.
- W przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną sprzedawca przesyła niezwłocznie konsumentowi potwierdzenie jego otrzymania.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się: 1) dla umowy, w wykonaniu której sprzedawca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: a) obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części, b) polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy; 2) dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
- Wzór odstąpienia od umowy do pobrania znajduje się w sklepie internetowym. ( wzór odstąpienia w formacie pdf )
- W razie odstąpienia od umowy jest ona uważana za niezawartą. Jeżeli złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy nastąpiło zanim sprzedawca przyjął zamówienie, zamówienie to przestaje wiązać.
§ 8 Zwroty
- W przypadku odstąpienia od umowy przez konsumenta zapłacona przez niego cena wraz z kosztami dostawy, odpowiadającymi kosztom najtańszej dostawy oferowanej przez sprzedawcę, jest mu niezwłocznie zwracana w formie przez niego wskazanej, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym otrzymał oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze zwrotem ceny i kosztów, o których mowa wyżej, do czasu otrzymania od konsumenta towaru lub potwierdzenia jego nadania, jeżeli sprzedawca nie zaproponował, że sam towar odbierze. Zwrot ceny i kosztów następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie będzie wiązał się dla niego z kosztami.
- W przypadku odstąpienia od umowy przez konsumenta, towar wraz z innymi rzeczami, które otrzymał on w ramach promocji, jeżeli zostały dostarczone wraz z towarem, powinny być zwrócone sprzedawcy niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy.
- Zwracany towar powinien być dostarczony sprzedawcy lub upoważnionej przez niego osobie do miejsca prowadzenia działalności gospodarczej sprzedawcy wskazanego w regulaminie. Zwrot następuje na koszt konsumenta.
§ 9 Reklamacje
- Towary sprzedawane w sklepie internetowym: 1) objęte są gwarancją producenta, o ile dokument gwarancji został załączony do towaru, 2) objęte są rękojmią z tytułu wad fizycznych i prawnych na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym, w okresie do 2 lat od wydania nowego towaru lub w okresie do 1 roku od wydania towaru używanego, z zastrzeżeniem ust.2.
- W przypadku sprzedaży towaru użytkownikowi nie będącemu konsumentem wyłącza się przepisy o rękojmi zawarte w Kodeksie cywilnym, o ile udzielona została przez producenta gwarancja.
- Użytkownik ma prawo wyboru uprawnień, z których chce skorzystać.
- W przypadku udzielenia przez producenta gwarancji jej warunki określa dokument gwarancji, który użytkownik otrzymuje wraz z towarem.
- W przypadku skorzystania przez użytkownika z uprawnień wynikających z gwarancji producenta, zgłasza on reklamację do punktu serwisowego producenta wskazanego w dokumencie gwarancji lub wskazanego na stronie internetowej producenta.
- W przypadku skorzystania przez użytkownika z uprawnień wynikających z rękojmi może on zgłosić reklamację na adres poczty elektronicznej sprzedawcy biuro@myjki.com lub w każdy inny sposób, tak, by informacja ta dotarła do sprzedawcy. Sprzedawca potwierdza otrzymanie reklamacji wysyłając użytkownikowi wiadomość elektroniczną.
- Po złożeniu reklamacji użytkownik odsyła wadliwy towar na koszt sprzedawcy, na adres jego siedziby wskazany w tym regulaminie lub w przypadku, gdy reklamacja nie była wcześniej złożona, odsyła wadliwy towar na koszt sprzedawcy wraz z reklamacją. Gdy ze względu na rodzaj towaru lub sposób jego zamontowania dostarczenie towaru do sprzedawcy byłoby nadmiernie utrudnione, użytkownik powinien udostępnić go sprzedawcy w miejscu, w którym się znajduje. W takim przypadku sprzedawca powinien odebrać reklamowany towar we własnym zakresie lub rozpatrzyć reklamację i usunąć wady w wyżej wymienionym miejscu.
- Sprzedawca powinien się ustosunkować do złożonej reklamacji w terminie 14 dni. Jeżeli żądanie użytkownika dotyczy naprawy towaru, wymiany towaru na nowy lub obniżenia ceny ze wskazaniem obniżonej ceny brak ustosunkowania się sprzedawcy we wskazanym wyżej terminie oznacza uznanie reklamacji za uzasadnioną.
- Wzór reklamacji do pobrania znajduje się w sklepie internetowym.
§ 10 Ochrona danych osobowych
- Użytkownik będący osobą fizyczną, dokonując rejestracji lub zakupu w sklepie internetowym wyraża zgodę na gromadzenie i przetwarzanie przez sprzedawcę danych osobowych podanych w formularzu rejestracji lub zamówienia w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
- Dane osobowe są wykorzystywane wyłącznie w celu realizacji umowy, lub, jeśli użytkownik będący osobą fizyczną wyrazi na to zgodę, w celu informowania o nowych towarach i usługach świadczonych przez sklep internetowy.
- Administratorem danych osobowych jest sprzedawca.
- Dane osobowe użytkownika będącego osobą fizyczną nie są przekazywane, odsprzedawane ani użyczane innym osobom lub instytucjom, chyba że użytkownik będący osobą fizyczną wyrazi na to zgodę.
- Każdy użytkownik ma prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania a także żądania ich usunięcia.
§ 11 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, to jest ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług droga elektroniczną, ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r, Kodeks cywilny, ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych.
- Informacje i zdjęcia towarów prezentowane w sklepie internetowym podlegają ochronie praw autorskich. Zabrania się ich kopiowania i rozpowszechniania oraz prezentacji na innych stronach internetowych.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 25 grudnia 2014 r.
regulamin do pobrania w formacie pdf
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Mają Państwo prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas, korzystając z danych wskazanych poniżej, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z poniższego wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
W przypadku odstąpienia od umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Koszty odesłania rzeczy nie podlegają zwrotowi.
F.H.U. „PAKIET SERWIS” MARCIN WERNER
ul. Rędzińska 20 42-240 Konin
Tel: 880 014 265
E-mail: biuro@myjki.com
Ja, niżej podpisany/-a ………………………………….., niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:
………………………………………………………………………………………………………….
1) Data odbioru rzeczy: ……………………………………………………………………
2) Imię i nazwisko konsumenta: …………………………………………………………..
3) Adres konsumenta: ……………………………………………………………………..
Podpis konsumenta: ………………………………………………. (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
Miejscowość, data: …………………………………..
( wzór odstąpienia w formacie pdf )
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO obowiązujący do 24.12.2014
Serwis internetowy znajdujący się pod adresem www.myjki.com stanowi własność Marcina Wernera prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą Firma Handlowo-Usługowa PAKIET SERWIS Marcin Werner w Koninie przy Rędzińskiej 20, 42-240 Konin, posługującego się numerem NIP 5730204657, REGON 150003249, wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, który jest sprzedawcą towarów, o których informacja znajduje się w sklepie internetowym.
§ 1
Słowniczek
Dla potrzeb tego regulaminu przyjmuje się następujące definicje:
-
sklep internetowy - strona internetowa znajdująca się pod adresem www.myjki.com,
-
sprzedawca - Firma Handlowo-Usługowa PAKIET SERWIS Marcin Werner w Koninie przy Rędzińskiej 20, 42-240 Konin, posługującego się numerem NIP 5730204657, REGON 150003249, wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
-
użytkownik - osoba fizyczna lub prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która posiada dostęp do sklepu internetowego,
-
regulamin – niniejszy regulamin sklepu internetowego.
§ 2
Postanowienia ogólne
-
Regulamin określa warunki zawierania i wykonania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną za pośrednictwem sklepu internetowego, warunki ich rozwiązywania oraz reklamacji i zwrotów zakupionego towaru.
-
Korzystanie ze sklepu internetowego odbywa się na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.
-
Sprzedawca udostępnia niniejszy regulamin nieodpłatnie przed zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w sposób umożliwiający jego utrwalenie przez użytkownika.
-
Informacja o towarach, znajdująca się w sklepie internetowym, nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
-
Zawarcie umowy za pośrednictwem sklepu internetowego następuje w drodze przesłania przez użytkownika zamówienia (oferty) dotyczącego towaru, o którym informacja znajduje się w sklepie internetowym i przyjęcie zamówienia przez sprzedawcę, na zasadach określonych w regulaminie.
- Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient następujących minimalnych wymagań technicznych:
a) Internet Explorer w wersji 8.0 lub nowszej bądź alternatywne przeglądarki internetowe, obsługujące javascript np. Mozilla Firefox lub Opera
b) minimalna rozdzielczość ekranu 1024 x 768 pikseli.
§ 3
Przedmiot umowy
-
Sprzedawca zamieszcza w sklepie internetowym informację o towarach, które mogą być przedmiotem zawartej z użytkownikiem umowy.
-
Treści zawarte w opisach towarów są przygotowane z najwyższą starannością i uwzględniają
obowiązek przedsiębiorców do udzielenia jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd
informacji, wystarczających do prawidłowego i pełnego korzystania ze sprzedanego towaru.
-
Piktogramy znajdujące się przy danym towarze mają jedynie znaczenie poglądowe. W celu sprawdzenia funkcjonalności towaru należy zapoznać się z jego instrukcją obsługi.
-
Wraz z towarem, sprzedawca wydaje użytkownikowi standardowe elementy jego wyposażenia oraz instrukcję obsługi albo konserwacji, załączone przez producenta towaru, a także dokument gwarancji, jeżeli została ona udzielona przez producenta.
-
Potwierdzeniem dokonania zakupu towaru w sklepie internetowym jest w przypadku użytkowników osób fizycznych, które zawarły umowę niezwiązaną z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, paragon lub faktura (o, ile użytkownik taki zgłosi zamiar jej otrzymania w przewidzianym prawem terminie), a w przypadku innych użytkowników faktura.
§ 4
Składanie i przyjmowanie zamówień
-
W celu przygotowania zamówienia (oferty) użytkownik powinien:
-
wejść na stronę internetową dostępną pod adresem www.myjki.com,
-
dokonać wyboru towaru w sklepie internetowym poprzez skorzystanie z przycisku „Dodaj do koszyka”,
-
po dokonaniu wyboru ilości towaru, zaakceptować wybrane towary znajdujące się w koszyku,
-
następnie wprowadzić w formularzu zamówienia wymagane dane użytkownika niezbędne do złożenia zamówienia,
-
dokonać wyboru sposobu dostarczenia towaru,
-
zapoznać się z treścią niniejszego regulaminu oraz wyrazić zgodę na jego warunki,
-
zatwierdzić i wysłać zamówienie.
-
Po otrzymaniu zamówienia sprzedawca przesyła automatycznie na adres elektroniczny podany przez użytkownika, wiadomość elektroniczną z potwierdzeniem otrzymania zamówienia.
-
W przypadku, gdy użytkownik stwierdzi, że przesłane potwierdzenie złożenia zamówienia zawiera błędy i nie odpowiada treści zawartej umowy, zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym sprzedawcę. W takiej sytuacji, użytkownik ma możliwość zmiany zamówienia do momentu wysłania do niego zamówionego towaru.
-
Złożenie zamówienia nie wymaga rejestrowania w sklepie internetowym, jak też logowania. Użytkownik ma prawo rejestracji w sklepie internetowym.
-
Wypełnienie i wysłanie formularza zamówienia jest możliwe przez całą dobę.
-
Sprzedawca dokonuje weryfikacji zamówienia i ustala, czy:
-
użytkownik podał prawdziwe dane przy składaniu zamówienia,
-
jest kontakt z użytkownikiem pod wskazanym w formularzu numerem telefonu lub adresem poczty elektronicznej,
-
zamówienie zostało prawidłowo złożone przez użytkownika,
-
użytkownik przestrzega postanowień regulaminu,
-
w przypadku zamówienia złożonego przez użytkownika występuje podejrzenie działania użytkownika niezgodnego z powszechnie obowiązującym prawem lub nadużycia uprawnień z niego wynikających, w szczególności: hakerstwa, podszywania się pod inną osobę, użycia cudzych danych identyfikacyjnych,
-
Jeżeli sprzedawca nie może przyjąć zamówienia z tego powodu, że towar nie jest dostępny, niezwłocznie zawiadamia o tym użytkownika. Sprzedawca może zaproponować użytkownikowi inny towar o podobnych właściwościach i cenie, wysyłając wiadomość na adres poczty internetowej podany przez użytkownika. W takiej sytuacji, użytkownik może przyjąć ofertę Sprzedawcy lub zrezygnować z zakupu. Użytkownik przesyła Sprzedawcy wiadomość elektroniczną na adres Sprzedawcy ze swoją decyzją.
-
W sytuacjach określonych w ust.8 lub 9 tego paragrafu sprzedawca może nie przyjąć zamówienia, o czym niezwłocznie informuje użytkownika. W przypadku, gdy nie zachodzą podstawy do odmowy przyjęcia zamówienia potwierdzenie zamówienia stanowi o jego przyjęciu.
§ 5
Cena oraz płatności
-
Wszystkie ceny wskazane w Sklepie internetowym wyrażone są w złotych polskich i zawierają podatek od towarów i usług.
-
Cena podana przy towarze w sklepie internetowym uwzględnia rabat wysokości 1,9%.
W przypadku zawarcia umowy z wyborem płatności za pośrednictwem PayU rabatu nie udziela się.
-
Cena nie zawiera kosztów dostarczenia towaru. Koszt dostarczenia towaru podawany jest każdorazowo podczas składania zamówienia, po dokonaniu przez użytkownika wyboru sposobu dostarczenia i formy płatności.
-
Użytkownik składając zamówienie dokonuje wyboru formy płatności. Użytkownik ma do wyboru następujące formy płatności:
-
przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy po przyjęciu zamówienia, a przed jego wysyłką. Warunkiem dostarczenia towaru jest otrzymanie zapłaty ceny w terminie do 7 (siedmiu dni) od dnia przyjęcia zamówienia do realizacji. Brak wpłaty w tym terminie jest równoznaczny z rozwiązaniem umowy, bez potrzeby składania w tym zakresie odrębnych oświadczeń przez strony,
-
płatność za pobraniem realizowana przy odbiorze towaru wysłanego na adres wskazany przez użytkownika w zamówieniu,
-
płatność za pośrednictwem platformy PayU.
-
płatność przez bank kredytujący przy skorzystaniu przez użytkownika z finansowania za pośrednictwem banku.
-
W przypadku towarów z informacją „Na zamówienie” użytkownik, po przyjęciu zamówienia przez sprzedawcę, zobowiązany jest do zapłaty na rachunek bankowy sprzedawcy zaliczki w kwocie odpowiadającej 30% (trzydzieści procent) ceny w celu zamówienia towaru przez sprzedającego.
-
Towar dostarczany będzie:
-
za pośrednictwem firmy kurierskiej GLS przy przesyłkach o wadze do 31,5 kg,
-
za pośrednictwem firmy kurierskiej DHL przy przesyłkach o wadze powyżej 31,5 kg,
-
transportem własnym, w indywidualnych przypadkach uzasadnionych rodzajem zamówionego towaru, po wcześniejszym ustaleniu tego z użytkownikiem.
-
Koszty dostawy wskazane są w sklepie internetowym i są uwzględniane na fakturze lub paragonie, w odrębnej od ceny towaru pozycji.
§ 6
Dostarczenie towaru
-
Sprzedawca dostarcza zamówione towary w sposób wskazany przez użytkownika w zamówieniu.
-
Przy otrzymaniu przesyłki użytkownik jest zobowiązany do sprawdzenia jej kompletności oraz ustalenia, czy nie nastąpiło uszkodzenie mechaniczne towaru podczas transportu. Jeśli towar zawiera wady, o których mowa w zdaniu poprzednim, użytkownik powinien odnotować ten fakt na liście przewozowym firmy kurierskiej i niezwłocznie powiadomić o tym sprzedawcę bądź odmówić przyjęcia przesyłki.
-
Wszystkie przesyłki do użytkownika są ubezpieczone.
-
Po nadaniu przesyłki kurierem sprzedawca wysyła użytkownikowi pocztą elektroniczną informację z numerem przesyłki wraz z linkiem do strony kuriera. Każda przesyłka wysłana za pomocą firmy kurierskiej jest monitorowana. W razie kradzieży przesyłki, która została opłacona, kwota zapłacona przez użytkownika jest niezwłocznie zwracana.
-
Towar jest dostarczany do użytkownika w możliwie najkrótszym możliwym terminie, nie dłuższym jednak niż 30 (trzydzieści) dni od zawarcia umowy.
-
Każdy towar w sklepie internetowym ma określony status, który oznacza, w jakim czasie może być wysłany do użytkownika. Poszczególne statusy oznaczają:
-
wysyłka 24 h – przesyłka zostanie wysłana w terminie do 24 (dwudziestu czterech) godzin od przyjęcia zamówienia. Do biegu tego terminu nie liczy się godzin od 12.00 w piątek do 8.00 w poniedziałek oraz godzin przypadających w czasie świąt państwowych.
-
Wysyłka do 7 dni – przesyłka zostanie wysłana w terminie do 7 (siedem) dni od dnia przyjęcia zamówienia. Termin ten może ulec zmianie w przypadku sytuacji niezależnych od myjki.com (np. brak towaru lub opóźnienia u dostawcy). Dokładne informacje odnośnie dostępności produktu można uzyskać kontaktując się ze sklepem mailowo lub telefonicznie.
Do biegu tego terminu nie liczy się godzin od 12.00 w piątek do 8.00 w poniedziałek oraz godzin przypadających w czasie świąt państwowych.
W przypadku towarów z informacją „Na zamówienie” użytkownik, po przyjęciu zamówienia przez sprzedawcę, zobowiązany jest do zapłaty na rachunek bankowy sprzedawcy zaliczki w kwocie odpowiadającej 30% (trzydzieści procent) ceny w celu zamówienia towaru przez sprzedającego.
§ 7
Prawo odstąpienia od umowy
-
Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. 2012, poz. 1225 tekst jednolity.) użytkownik będący osobą fizyczną, który zawarł umowę na odległość nie związaną z jego działalnością gospodarczą lub zawodową może od niej odstąpić w terminie 10 dni od dnia wydania mu towaru bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie lub drogą mailową. Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
-
W razie odstąpienia od umowy, jest ona uważana za niezawartą, a użytkownik jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
§ 8
Zwroty
-
W przypadku odstąpienia od umowy towar powinien być zwrócony sprzedawcy niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy.
-
Zwracany towar powinien być dostarczony Sprzedawcy osobiście lub za pośrednictwem operatora pocztowego lub kuriera, do miejsca prowadzenia działalności gospodarczej sprzedawcy wskazanego w regulaminie. Zwrot następuje na koszt użytkownika. Sprzedawca nie przyjmuje wysyłek za pobraniem, do przesyłki należy załączyć wszelkie niezbędne dane do wykonania przelewu zwrotnego.
-
W przypadku odstąpienia od umowy cena towaru i koszty jego dostawy zostaną niezwłocznie zwrócone użytkownikowi w formie przez niego wskazanej, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Zwrot następuje na koszt sprzedawcy.
- Zwrotom podlega jedynie całe, kompletne zamówienie, zawierające wszystkie pozycje wyszczególnione na dowodzie sprzedaży.
§ 9
Reklamacje
-
Towary sprzedawane przez sklep internetowy:
-
objęte są gwarancją producenta, o ile dokument gwarancji został załączony do towaru,
-
objęte są uprawnieniami wynikającymi z ustawy z dnia 27.07.2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, w przypadku gdy użytkownikiem jest osoba fizyczna, która zawarła umowę nie związaną z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
-
objęte są rękojmią, co do innych użytkowników niewymienionych w punkcie 2) tego ustępu.
-
Użytkownik ma prawo wyboru uprawnień, z których chce skorzystać.
-
W przypadku udzielenia przez producenta gwarancji jej warunki określa dokument
gwarancji.
-
W przypadku skorzystania przez użytkownika z uprawnień wynikających z gwarancji
producenta, zgłasza on reklamację do punktu serwisowego producenta wskazanego w
dokumencie gwarancji lub wskazanego na stronie internetowej producenta.
-
W przypadku skorzystania przez użytkownika z uprawnień wynikających z ust.1 pkt 2 lub 3 tego paragrafu użytkownik zgłasza reklamację na adres poczty elektronicznej sprzedawcy biuro@myjki.com i odsyła wadliwy towar na adres siedziby sprzedawcy, wskazany w tym regulaminie lub odsyła wadliwy towar wraz z reklamacją oraz kopią dowodu jego zakupu u sprzedawcy.
§ 10
Ochrona danych osobowych
-
Użytkownik dokonując rejestracji lub zakupu w sklepie internetowym wyraża zgodę na gromadzenie i przetwarzanie przez sprzedawcę danych osobowych podanych w formularzu rejestracji lub zamówienia w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
-
Dane osobowe są wykorzystywane wyłącznie w celu realizacji umowy, lub, jeśli Użytkownik wyrazi na to zgodę, w celu informowania o nowych towarach i usługach świadczonych przez Sklep internetowy.
-
Administratorem danych osobowych jest sprzedawca.
-
Dane osobowe nie są przekazywane, odsprzedawane ani użyczane innym osobom lub instytucjom,.
-
Każdy Użytkownik ma prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz ich poprawiania a także żądania ich usunięcia.
§ 11
Postanowienia końcowe
-
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie kodeksu cywilnego oraz przepisy ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny i ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
-
Informacje i zdjęcia towarów prezentowane w sklepie internetowym podlegają ochronie praw autorskich. Zabrania się ich kopiowania i rozpowszechniania oraz prezentacji na innych stronach internetowych.
-
W przypadku, gdy którekolwiek z postanowień tego regulaminu okaże się z jakiegokolwiek powodu, w części lub w całości nieważne, sprzedawca zobowiązuje się zastąpić te postanowienia, tak by usunąć nieważność. Nieważność jednego z postanowień regulaminu nie wpływa na ważność pozostałych jego postanowień.
-
Regulamin wchodzi w życie z dniem 14 kwietnia 2014 r.